ASIAKASINFO – TÄRKEÄT TIEDOT VALMIIKSI KOOTTUNA

Mistä yritys voi hakea rahoitusta koronavirustilanteessa?

Yksinyrittäjä voi koronatilanteessa hakea rahoitusta pankista tai rahoittajalta. Pian avautuu kuntien 2000 euron toimintatukihakemus. Linkki lisätään heti sivuillemme.

Pienyrittäjä, joka työllistää 1-5 työntekijää voi hakea rahoitusta ELY-keskukselta omalta pankilta, rahoittajalta tai Finnveralta. Tarkemmat ohjeet ELY-keskuksen hakuun löytyy löytyy tästä linkistä

Pk-yritys, joka työllistää 6-250 henkilöä voi hakea rahoitusta Business Finlandilta omalta pankilta tai Finnveralta. Tarkemmat ohjeet Business Finlandin liiketoiminnan kehitysrahoitukseen löytyy tästä linkistä.

Autamme kaikkia asiakkaitamme löytämään oikeanlaisen tuen ja rahoituksen, joten otathan yhteyttä. Tarvittaessa autamme hakemuksen tekemisessä.

Maksujärjestelypyyntö OmaVerossa.

Verohallinnon sivuilta löytää selkeät ohjeet kuinka voit tehdä helpotetun maksujärestelypyynnön OmaVerossa. Tarkemmat ohjeet löydät tästä linkistä. 

Osakeyhtiön perustaminen helpottuu 1.7.2019 alkaen.
1.7.2019 alkaen osakeyhtiö voidaan perustaa ilman 2500 euron osakepääomaa. Tämän muutoksen myötä osakeyhtiön perustamisen kynnys laskee huomattavasti. Ota yhteyttä ja kysy mikä yritysmuoto sopisi sinulle!

 

Tosiasillisten edunsaajien ilmoittaminen kaupparekisteriin 1.7.2019 alkaen.
1.7.2019 alkaen yritysten täytyy ilmoittaa tosiasialliset edunsaajat kaupparekisteriin. Esimerkiksi kaikkien osuuskuntien ja osakeyhtiöden täytyy ilmoittaa tosiasialliset edunsaajat.

 

Kuka on edunsaaja ja mitkä ovat edunsaajan tunnusmerkit ? Edunsaajana pidetään henkilöä, joka täyttää vähintään yhden seuraavista edellytyksistä

-Henkilöllä on yli 25 prosentin osuus yrityksen äänimäärästä suoraan tai välillisesti toisen yrityksen kautta

-Henkilö omistaa yli 25 prosenttia yrityksen osakkeista suoraan tai välillisesti toisen yrityksen kautta

-Henkilö käyttää yrityksessä tosiasiallista määräysvaltaa muulla perusteella, esimerkiksi osakassopimuksen kautta.

Lue lisää PRH:n sivuilta.

 

Tulorekisteri astuu voimaan 1.1.2019
1.1.2019 palkka- ja ansiotulot ilmoitetaan tulorekisteriin. Työnantaja tai muu suorituksen maksaja, kuten yhdistys tai kotitalous ilmoittaa tiedot jokaisen maksutapahtuman jälkeen.

Tulorekisteriin ilmoitettavia tietoja ovat tehdystä työstä maksetut palkat. luontaisedut, palkkiot, työkorvaukset sekä muut ansiotulot. Tulorekisteriin pitää ilmoittaa myös maksetut päivärahat, ateriakorvaukset ja kilometrikorvaukset.

Huomaathan, että
-Tulorekisteriin ilmoitettavilla tiedoilla ei ole euromääräistä alarajaa

-Matkakustannusten korvaukset on ilmoitettava, vaikka rahapalkkaa ei maksettaisi

-Työnantajan maksamat pääomatulot, kuten palkkasaatavan korot ja takausprovisiot on myös ilmoitettava

Tulorekisteritiedote löytyy tästä.

Verkkopalkan 6+6 ja usein kysytyt kysymykset

 

Verkkopalkkatiedote löytyy tästä.

Syyt ottaa verkkopalkka käyttöön

    • Saat selvää säästöä tulostus- ja postituskustannuksissa
    • Lähetät palkkalaskelmat turvallisesti perille
    • Tarjoat parempaa nopeaa ja nykyaikasta palvelua,
    • Tehostat omia palkkahallinnon prosesseja
    • Saat joustavuutta palkanlaskentaan ja peliaikaa mahdollisten virheiden korjauksiin
    • Kyselyt palkkahallintoon vähenevät, kun palkansaajan kaikki palkkatiedot ovat helposti saatavilla, järjestyksessä ja turvallisesti tallessa verkkopankissa.

 

Lisäksi palkansaajat hyötyvät:

  • Saavat turvallisen kanavan omien palkkatietojen tarkasteluun ja palkkalaskelmat ovat heidän käytettävissä 24/7
  • Palkkalaskelmat säilyvät palvelussa 18 kuukautta
  • Palkkalaskelmat säilyvät järjestyksessä ja ne ovat helposti selailtavissa ja tulostettavissa
  • Palvelu on näppärästi käyttöönotettavissa omassa verkkopankissa muutamalla klikkauksella
  • Palvelu on palkansaajalle maksuton
  • Sähköinen palkkalaskelma on ympäristöystävllinen vaihtoehto.

Usein kysytyt kysymykset löydät tästä linkistä. Ja tästä löytyy lisätietoa verkkopalkasta.

Anna Tilitoimiston auttaa!

Tehdään yhdessä sellainen taloushallintokokonaisuus, joka auttaa Sinua menestymään! Voit valita mieleisen tavan toimittaa kirjanpitoaineistosi, olkoon se kenkälaatikossa,kirjekuoressa tai sähköisesti. Pääasia, että se on sinulle helpoin ja mielekkäin tapa toimittaa aineisto

Kustannusseuranta tehdään juuri Sinun toiveiden mukaisesti. Kirjanpito tukee yrityksen johtamista ja sen kautta saa juuri sellaista tietoa, joka mahdollistaa yrityksen menestymisen. Sinulle kerrotaan esimerkiksi kustannusten äkillisistä nousuista. Kustannusseuranta voidaan tehdä myös projektikohtaisesti.

Täyden palvelun Tilitoimisto

Meidän kanssamme voit keskittyä juuri niihin osa-alueisiin mihin haluat. Voit halutessasi keskittyä pelkästään ydinliiketoimintaan, jolloin me hoidamme maksuliikenteen, laskutuksen, palkanlaskennan, kirjanpidon ja raportoinnin viranomaisille.

Ulkoistamalla oikeat tehtävät säästät aikaa ja kustannuksia!

Edustus- neuvottelu vai markkinointikulut?
Edustus- neuvottelu vai markkinointikulu? Tästä linkistä enemmän tietoa.

Oheisista liitteistä löytyvät vuosittain tärkeimmät luvut, kuten eläkevakuutus- työttömyysvakuutus- ja st-maksut samoin kuin yleisimmät verovapaat korvaukset ja luontoisedut.

Vuoden 2020 lukuja
Verovuoden 2020 tärkeät luvut löydät tästä linkistä

Soita, laita sähköpostia

tai tule käymään!

KAJAANIN TILITAITO OY
Puistolantie 34, 87150 KAJAANI
Puh. (08) 6131 131 Faksi: 08) 6131 130

Sposti: toimisto@tilitaito.fi
Y-tunnus: 9115801-3

Viereisellä lomakkeella voit ottaa meihin yhteyttä.

Avoimia työhakemuksia otetaan mielellään vastaan, ja niitä voi lähettää:

ulla.leppanen@tilitaito.fi
akseli.leppanen@tilitaito.fi

11 + 9 =

© 2019 Tilitaito Oy.
Kaikki oikeudet pidetään.
Powered by Kaswe.